Η Meta ανακοίνωσε πρόσφατα την επανένταξη της τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου στις πλατφόρμες της, με σκοπό την καταπολέμηση των διαφημιστικών απατών που αφορούν δημόσια πρόσωπα και διασημότητες. Αυτή η κίνηση έρχεται τρία χρόνια μετά την απόσυρση της τεχνολογίας αυτής από το Facebook λόγω ανησυχιών σχετικά με την ιδιωτικότητα, και αυτή τη φορά η εταιρεία προσδοκά καλύτερη υποδοχή από τις κοινότητές της.
Σύμφωνα με τη Meta, οι απατεώνες χρησιμοποιούν συχνά εικόνες από δημόσια πρόσωπα, όπως διασημότητες ή δημιουργούς περιεχομένου, για να παραπλανήσουν τους χρήστες μέσω απατηλών διαφημίσεων που οδηγούν σε ιστοσελίδες εξαπάτησης. Εκεί, οι χρήστες καλούνται να μοιραστούν προσωπικές πληροφορίες ή να αποστείλουν χρήματα.
Η Meta διαθέτει ήδη ένα σύστημα για την ανίχνευση τέτοιων διαφημίσεων, αλλά στοχεύει να το ενισχύσει περαιτέρω. Εάν το σύστημα υποψιαστεί ότι μια διαφήμιση είναι απάτη και εμπλέκει ένα δημόσιο πρόσωπο, η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου θα συγκρίνει τα πρόσωπα της διαφήμισης με τα προφίλ του δημόσιου προσώπου στο Facebook και το Instagram. Αν διαπιστωθεί απάτη, η διαφήμιση θα αποκλείεται αυτόματα.
Η Meta δηλώνει ότι όλα τα δεδομένα που προκύπτουν από αυτή τη σύγκριση θα διαγράφονται μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, προκειμένου να αποφευχθούν οι ανησυχίες που σχετίζονται με την παρακολούθηση προσωπικών δεδομένων.
Διεύρυνση της Χρήσης Αναγνώρισης Προσώπου για Ασφάλεια Λογαριασμών
Επιπλέον, η Meta δοκιμάζει τη χρήση της τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου και για τη διαδικασία επαλήθευσης ταυτότητας. Όταν οι χρήστες χάνουν την πρόσβαση στους λογαριασμούς τους, για παράδειγμα, εάν ξεχάσουν τον κωδικό τους ή χάσουν τη συσκευή τους, θα έχουν τη δυνατότητα να ανεβάσουν ένα video selfie. Η Meta θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να συγκρίνει το selfie με τις εικόνες προφίλ του λογαριασμού και να αποκαθιστά την πρόσβαση με ασφάλεια.
Αυτή η μέθοδος, που είναι παρόμοια με τα συστήματα αναγνώρισης που χρησιμοποιούνται για το ξεκλείδωμα smartphone, προσφέρει έναν πιο εύκολο και ασφαλή τρόπο επαλήθευσης, καθιστώντας την πρόσβαση στους λογαριασμούς πιο γρήγορη και αποτελεσματική.
Η Meta υπόσχεται ότι τα δεδομένα από τα video selfies θα αποθηκεύονται με ασφάλεια και δεν θα χρησιμοποιούνται για άλλους σκοπούς, ενώ τα video θα διαγράφονται μετά τη χρήση τους για την επαλήθευση της ταυτότητας.
Με αυτές τις αλλαγές, η Meta στοχεύει να προστατεύσει καλύτερα τους χρήστες από τις απάτες και να ενισχύσει την ασφάλεια και την προώθηση ιστοσελίδων στις πλατφόρμες της, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την εμπειρία τους σε ένα ασφαλές διαδικτυακό περιβάλλον.